יו"ד סימן קי סעיף ט, מחלוקת הרמ"א והש"ך בדין ספק ספיקא שאפשר לברר – עמש"כ במאמר לכתובות ב,א הצורך לברר טענת בתולים, וכן מה שכתבתי בלקט מראי מקומות ערך ספק ספיקא.
יו"ד סימן רמ סעיף טו – ראה מאמרי 'כיבוד אב ואם – מתי חובה לציית לבקשה', שם דנתי האם ניתן להסיק מדברי השו"ע שיש חובה לציית לבקשה שאינה להנאת האב.
יו"ד סימן רמו – האם חובה ללמוד תורה כל הזמן? ראה מאמר: והגית בו יומם ולילה – חובה או רשות.
יו"ד סימן רנא,א – האם מצוות צדקה נוהגת כלפי רשע? – בירור שיטת הרמב"ם בנושא ראה במאמרי: 'שנאת הרשע – בירור שיטת הרמב"ם'.
או"ח קנו,א – תורה עם דרך ארץ – ראה מאמר שכתבתי בחוברת 'אפיקי דעת' של ישיבת שדרות (עמודים 90-99) הקרוי: והגית בו יומם ולילה – חובה או רשות. (בעיקר עמוד 94).
או"ח רכה,ב ברמ"א (שפסק לברך ברכת "ברוך שפטרני מעונשו של זה" בלי שם ומלכות) – ראו מאמר בנושא.
או"ח תרצז – האם מצוה לשמוח בראש השנה? האם מותר לצום בראש השנה? ראה שני מאמרים בנושא זה.
חו"מ סימן לד סעיף ד ברמ"א – פסילה לעדות של מי שמרים יד על חברו – ראה מה שכתבתי על שאלה זו בהרחבה בתוך המאמר 'פסילת עדותו של מוסר'.
חו"מ סימן לד סמ"ע ס"ק כז – האם עדים שנשכרו שקר נפסלו לפני שהעידו בפועל – ראה מאמר בנושא 'פסילת עדותו של מוסר' שבתוכו דנתי בהרחבה בשאלה האם אדם נפסל על סמך כוונה לבצע עבירה.
חו"מ סימן לד – האם עדות של חילוני בזמננו כשרה? – ראה מאמר בנושא. וכן מאמר נוסף בנושא: האם רשע נפסל לעדות מחשש שהוא משקר?
חו"מ סימן לד – האם עדות של מזיק ממון חברו כשרה? – ראו מאמר בנושא.
חו"מ סימן לד – האם מזיק בגרמא נפסל לעדות? – ראו מאמר בנושא.
חו"מ לד,כב – עדות של כופר ושל מוסר – האם הפסול מחמת שנחשב כגוי, או מחמת שנחשב רשע? – ראו מאמר בנושא.
חו"מ לד,כב פסול מוסר לעדות, וחו"מ לד,כ (פסול לעדות של מי שמאיים למסור) – ראו מאמר בנושא שדן בהרחבה בהסבר דין זה.
אה"ע ג,א – שאם העיד על עצמו שהוא כהן ונטמא או נשא אשה לוקה – ראה מאמר: שוויה לנפשיה חתיכה דאיסורא – האם כופים עליו
אה"ע קטו סעיפים ו-ח – האם לדעת השו"ע כופים על שוויה לנפשיה חתיכה דאיסורא – ראה מאמר בנושא.